Charles poznał Ray w czasie pełnienia funkcji dziekana na Wydziale projektowania w Cranbrook Academy of Art, gdzie ona studiowała na Wydziale tkactwa. Po ślubie wspólnie zamieszkali w Kalifornii  i od tego czasu nieodłącznie pracowali wspólnie.

Silną stroną jej twórczości była forma i estetyka przedmiotów, on natomiast skupiał się na eksperymentowaniu z nowymi technologiami. Byli wyznawcami idei „ofiarować jak najwięcej rzeczy, jak największej liczbie ludzi, za jak najmniejsze pieniądze”.

Ich wzory mebli nie starzeją się pomimo upływu kilku dziesięcioleci od ich powstania. Fotel Le Longne Chair wraz z taboretem to dotychczas najwygodniejsze siedzisko XX wieku. Wygodą słyną również krzesła z serii Aluminium Chair, Plywood, Plastic, Armchair, Plastic Side Chair i Organic Chair.

Ich realizacje to nie tylko krzesła, ale także wygodne i funkcjonalne stołki, stoły, zabawki dla dzieci, meble, domy mieszkalne (projekty niedrogich domów dla żołnierzy, którzy wracali z wojny- Case Study Houses w Kalifornii), wnętrza i tkaniny.

Stali się pionierami nowych technologii i materiałów, w kilku dziedzinach, tj. malarstwie (np. formatowanie sklejki w krzywizny, czy np. szklane włókno), prezentacji multimedialnych. Ich pasją była fotografia, organizacja wystaw oraz kręcenie filmów. Mogą poszczycić się znaczącym wkładem w rozwój współczesnego wzornictwa przemysłowego.